20 March 2011

SEGMEN SEGERA : TERIMA KASIH IBU !

Assalamualaikum ! :)

Zarith Najwa join SEGMEN SEGERA : TERIMA KASIH IBU ! oleh Ben Ashaari :)

1)
[BANNER BEN ASHAARI[4].jpg]

2) Wawa akan link-kan post ni kat SINI

3) Kenangan paling manis yang wawa pernah lalui ialah , masa arwah atuk wawa meninggal , ada buat kenduri tahlil kat kat kampung wawa . Masa tu , wawa penat sangat , sebab tolong makcik-makcik memasak , wawa penat melayan anak saudara yang meminta macam-macam , wawa penat dengan menghidang makanan , wawa penat melayan pengunjung kat rumah arwah atuk wawa tuh . Kemudian , masa tengah malam , pinggan bertimbun di bilik air rumah arwah atuk , (bilik air arwah kat luar rumah , bahagian belakang , *maklum , rumah kampung lama-lama .) Kemudian , makcik-makcik wawa suruh wawa juga yang basuh , disebabkan wawa cucu perempuan yang pertama di kalangan keluarga , wawa disuruh mencuci pinggan . Tiba-tiba , mak datang dari belakang , mak cakap , "Wawa , biar mak jela yang basuh ." Tapi wawa halang , sebab mak wawa tu sakit buah pinggang & masa tu , dia baru lepas selesai menjalani Dialysis . Dia kuat dan bagi wawa sangat kuat , dia tolak wawa , dan suruh wawa pergi tidur , dan dia yang mencuci pinggan . Hmph . Wawa tengok mak masa tu sayuu sangat . Sampai macam ni mak sayang wawa . Padahal , wawa masih mampu untuk buat benda tu . ILOVEYOU MAK =')


4) Antara mak dan abah , sejujurnya , wawa memang sayang mak wawa sangat sangat . Sebab mak wawa seorang pendengar yang setia . Mak wawa HEROIN wawa . 

5)Wawa tak nak hantar mak & abah ke rumah orang tua . Grr !

6)Pendapat tentang anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ? err , bagi wawa , anak anak yang macam ni , sepatutnya sedar , kasih sayang yang mereka dapat dari mak bapak mereka tu , tak setanding dengan harta yang mereka rebutkan . Hmph , kalau boleh , sekiranya memang betul berebut untuk dapatkan harta tu , biarlah sama rata antara adik beradik . Biar adil . Kalau tak , boleh jadi huru-hara hubungan antara adik beradik tu . Apa-apa hal , biarlah menjadi keputusan Orang tua masing-masing untuk mengagihkan harta pusaka itu melalui Surat wasiat . =)



Ini , gambar mak dan abah wawa . Mereka nampak romantik kan ? Even mak dah sakit 12 tahun , abah wawa tak pernah jemu melayan kerenah mak wawa . Wawa bangga sangat ada mak & abah . =) Wawa sayang mak & abah sangat-sangat =')


LIKE dan KOMEN adalah HAK ANDA
TERIMA KASIH DAUN KELADI

5 comments:

Cik Sue said...

syurga dibawah telapak kaki ibu..hargailah jasa mereka selagi hayat mereka masih ada... =D

Najwaa Malikk said...

cik sue : yew , Insyaallah wawa akan sentiasa dengar kata-kata mak abah wawa :) thanks ^^.

Diari-Selebriti-Mama said...

selamat berkenalan.
singgah dari segmen BA n terus follow kamu najwa^^

ibu mana yang x sayangkan anak..
tak sangup dia melihat kesusahan anaknya..
sayang tak sempat nak join segmen ibu

jemputlah singgah
http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/love-sweetheart-ben-ashaari-vs-arnold.html

mas saari said...

salam singgah!
memang takde istilah penat bagi seorang ibu dalam membesarkan anak2

Najwaa Malikk said...

mama : hai , selamat berkenalan . :) hmph , yea , semua ibu sayangkan anaknya :) baiklah , thanks :)


mas saari : terima kasih kerana singgah :) hmph , ye , betul tuh . :)