16 August 2011

Si Penjual Ikan .

Hai awak , si awak tu lah , yang handsome , cantik , comel , sweet bagai :D


Mulanya boleh hidup bersama kau , boleh sebilik , sebantal , dan seselimut dengan  kau . Lima hari kemudian , aku mendengar kau mengeluh ada masalah kewangan , mulannya aku sedia membantu , bagai POLISI . Aku menjadi tempat untuk kau mengeluh kesusahan . Aku bagaikan tong baldi untuk engkau . Aku menganggapnya sebagai amalan jariah .

1 bulan kemudian , kita sama-sama mendapatkan elaun dan jumlah yang sama . Eh , mana kau pergi ? Kemana kau bawa diri kau ? Aku tak mahu fikir negatif , jadinya , aku fikir dia ada masalah . Aku biarkan kau menghilangkan diri selama beberapa hari . Seminggu kemudian , kau pulang , dalam keadaan begitu ceria , tetapi , apabila kau kelaparan , kau datang duduk bersimpuh dihadapan aku , "Wa , aku tak ada duit , pinjam boleh , nanti dapat elaun , aku bayar dekat kau" Aku pun menghulurkan RM10 . 2 hari kemudian , kau datang lagi , dan meminjam lagi duit aku . "Kajang malau , kajang berlipat , kalau sekali boleh ku buat tak tahu , kalau berkali-kali , tubuh badanmu sudah rapi berlipat . Untuk ku buang bersama sampah sarap .

Okay , pernah kena situasi di atas ? Aku pernah , dan sekarang masih menjalani situasi berikut . Nasib baiklah aku masih hormati dia . Dia si tua di rumah sewa aku . Aku menjadi si muda yang menghormati si tua :)
Muah muah sikit kat pipi Najwa boleh? Haha .

"Dia akan bersusah dengan orang lain ,
dan dia akan bersenang dengan orang lain "

Aku dah bahasakan dia , dia sudah faham sikit , kalau korang , buat apa dengan insan sebegini ?
=)

#kalau hidup tu , reti-retilah bajet untuk hidup , dan jangan menyusahkan orang lain . Bukan kau sorang aje yang hidup kat dunia ni . Sekian , Assalamualaikum =)


LIKE dan KOMEN adalah HAK ANDA
TERIMA KASIH DAUN KELADI

3 comments:

meaw said...

senang susah sepatutnya bersama,bukan mementingkan diri sendiri kan,ok,meaw sangat tak suka situasi gitu,huhu

Najwaa Malikk said...

meaw : haaa , tu la kan ? wawa pu menyampah , tapi dah jadi gini , layankan ajalah -.-'

Cik Teddy said...

sabar jela..ai,lagu kat sni best..suke..
anyway,jom tukar link ngn cik
http://cikteddycorner.blogspot.com/2011/08/tinggalkan-link-anda-disini.html