04 October 2011

Cermin diri .


Haii , kat rumah korang ada cermin tak ? Ada ? Alhamdulillah . Aku memang suka tengok cermin . Limpahan kata puji bila aku tengok muka aku dekat cermin itu . Err , tapi kadang-kadang ada kata mengeluh . tak kena kat sini , tak kena kat situ . 

Err~ WAIT ! tetttttt ...............................................

#(refresh back my mind!)

Okay , berbalik kepada tajuk . 

Hai si bermulut manis . Aku suka pada mulutmu , bila kau berkata , bagai ingin dicium bibirmu yang mungil itu . Mai sini , MUAH ! Kau pandai , ikut aku ke hulu-ke hilir dulu . Bila masa aku tahu kau dok tiru aku , dok kopi teh-o aku . Kau tiba-tiba pandai diamkan diri . Pabila kau diamkan diri , bibir mungil mu bergerak tanpa batas . Menyebarkan khabar berita lebih cepat dari laman sesawang . Menyebarkan kata-kata yang belum pasti kebenarannya .

Whoa , indah khabar dari rupa . Hampeh sungguh , rupanya bibir mungil mu itu menyembunyikan gigi dan lidah yang sudah menjadi bangkai . Hatimu seumpama botol kosong yang tertutup . Kau tu penjual fitnah yang berjaya . Kau itu penjual kemarahan yang terkenal .Kau mengata orang tak tengok diri-sendiri . Agak-agak kau fikir tak dosa kau tu agaknya . HAHA . Buat lah lagi sayang . MUAH !


#renung-renungkan dan selamat beramal ~




LIKE dan KOMEN adalah HAK ANDA
TERIMA KASIH DAUN KELADI

No comments: