25 November 2010

Mak , memangg terbaik !

"Hui , bangun . Anak dara tak elok bgn lewat2" mak kejut smbil goyang2kan kaki . aku pun buat muka terpakse , bangun jugak lahh . Benda pertama yg aku sentuh pagi2 td kat dapur , ialah cerek . Masak air dulu beb . Mak saya pesan , anak dara , bgn2 pagi , ape2hal masak air dulu . Then , breakfast ngn mak babah n abg ajik . nyum nyum .


Lps tu , ade lahh ternmpk tulang-menulang lembu . huih ! aku terus tnye mak , "Mak ! nak masak ape nieh ?"
Mak menjawab "Rase2 nak buat ape ?" ehh , ape laa mak nieh , saya tnye , dia tnye blik . HAHA . Tolong punya tolong , siap lah sup tulang lombuu . Huiihhh ! Mmg sodap kalo den yg blasah soghe2 nih ! HAHA .
Pastu , mak suruh gorengkan ikan masin . Then , mak buat BOTOK-BOTOK , "saya orang JAWA !" wahhh ! sedap gila seyhh .



Saya lebih memilih utk mkn daging dari lemak2 yg berada dlm tulang . nyumnyum <3


Seksi tak tulang nih . HAHA .


Nih dah kena sedut ngn babah . mmg terbaaeekk la mak !


Ini , namanya , "BOTOK-BOTOK"

Sesiapa yang belum rase "BOTOK-BOTOK" datang lah rumah saya eh ? Nnt wawa hidangkan khas utk anda . Yang penting td , mmg aku puas mkn hari ni . Blurp ! Alhamdulillah . 

ILOVEYOU MAK ! <3


sincere , najwa

LIKE dan KOMEN adalah HAK ANDA
TERIMA KASIH DAUN KELADI

No comments: