17 June 2011

♥ kenapa ALLAH temukan kita dengan orang yang salah ♥

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja . Tapi , itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang .


1 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA .


2 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik .


3 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH .


4 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA .


5 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan .


6 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya .


7 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA .


8 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH .


9 . memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL .


Wahai sahabat yg kecewa , menderita dan sengsara kerana cinta , fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya .


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita . Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA , dan meninggalkan laranganNYA .


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA .


ALLAH knows the BEST !


LIKE dan KOMEN adalah HAK ANDA
TERIMA KASIH DAUN KELADI

8 comments:

halila Ibrahim said...

semua ni ujian dari Allah... hanya Allah saja tahu apa yg terbaik untuk kita...

syieqa mieka said...

sangat setuju . tapi taktau laaa diri ni atau tak untuk hadapi semua :')

Najwaa Malikk said...

Halila Ibrahim : yeaa , Allah know the best ! :)

Syiewqa : yeaa , hadapi dgn senyuman okay ? :)

Adrina said...

bagus lah :) btul btul btul

Siti Fairuz said...

nie semua betul . ape yang kaka tulis semua betul . dari yang salah lah kita akan jumpa yang sebenar :)

Najwaa Malikk said...

@Siti Fairuz : yeahh :)

Eizan Mizutani said...

like. =D also nice song.

Najwaa Malikk said...

@Eizan Mizutani : heheh :) thankss