10 July 2011

Cinta Amerika #Episode 10 .

Malam itu Najwa benar-benar melepaskan segala kesedihan dihatinya . Yang dapat menolongnya dia melupakan Mrul , hanyalah Fadzil . Fadzil benar-benar menunjukkan kasih-sayangnya kepada Najwa . Begitu juga Najwa . Dia sudah benar-benar mencuba menyayangi Fadzil . Walaupun dia tidak dapat melupakan semua kenangannya bersama Mrul , dia sudah menguatkan hatinya , bahawa dia sudah tiada jodoh bersama Mrul . Malam itu , Fadzil membawa aku keluar untuk menggembirakan hati aku semula . Fadzil membawa aku ke sebuah Kelab Malam , iaitu Salivate . Pada mulanya aku tercengang , mengapa Fadzil boleh membawa aku disitu ? Aku menuruti langkah-langkah Fadzil ke dalam Kelab Malam yang penuh dengan manusia yang aku tak kenal . Ada jugak yang aku kenal .

Fadzil : Sayang , hope awak happy malam ni .
Aku : Err , awak ni , biar betul bawak saya ke sini ?
Fadzil : Betul lah ni . Dah , jangan fikir bukan-bukan . Saya bawak awak kesini nak bagi awak tersenyum kembali . Saya taknak awak ingat mamat Amerika awak tu lagi . Saya nak awak dapat kawan baru kat sini . Okay ?
Aku : Err , okay , Terima Kasih awak ada niat nak beri saya tersenyum kembali .#(sambil tersenyum lebar .)

Aku ternampak kelibat rakan sekolej aku ditemani GRO yang comel dan seksi . Ketika aku sedang berbual bersama rakan sekolej aku . Fadzil memberikan aku secangkir kopi panas . Katanya akan mampu memberikan semangat baru untuk aku tersenyum . Sambil mengenyitkan mata kanannya kepada aku . Aku minum kopi itu dan tersenyum kepada Fadzil sekali lagi .


Tiba-tiba kepala terasa pening , aku meminta izin ke tandas , tetapi dihalang Fadzil . Dan aku pitam tidak menyedarkan diri . Keesokkan harinya , aku sedar diri aku tidak berpakaian lagi . Dan Fadzil sedang enak tidur di sebelah aku . Aku menjadi tidak keruan . Aku mengejut Fadzil sambil meraung .


Fadzil : Kenapa ni sayang ? #(Sambil membuka matanya perlahan dan tersenyum.)
Aku : Awak , awak buat apa kat saya ni ?
Fadzil : Ini jelah satu-satunya cara untuk awak lupakan Mat Amerika awak tu . Lepas ini , awak mesti tak dapat pergi dekat mana-mana lelaki , Sebab awak tu , saya punya . Kalau awak rasa perlu bernikah malam ini , saya sudah sangat bersedia sayang .
Aku : Awak , kenapa buat macam ini . Kalau betul awak sayang saya , tak patut awak buat macam ini . Saya ada Ibu Bapa saya lagi . Harga diri saya tercemar . Awak tak fikir masa depan saya ke nanti ? Belajar saya pun saya belum habiskan lagi .
Fadzil : Eh , aku dah mampu nak bela kau . Makan minum untuk kau pun aku boleh bagi . Masa depan kau dalam tangan aku . Kau faham ? Dah , kalau kau rasa taknak kahwin dengan aku , aku tak kisah . Tapi , kalau benih aku tersangkut dalam rahim kau , kau bagitahu aku . Nanti aku bawak kau jumpa doktor , gugurkan aja . Tapi , kalau kau nak kahwin dengan aku , selamatlah anak kita tu nanti .


Fadzil terus terus keluar dari bilik itu meninggalkan aku bersendirian sebentar . Dan dia bawa aku pergi bersarapan sebelum manghantar aku pulang kerumah . Di dalam perjalanan pulang , kami banyak mendiamkan diri . Aku sudah berfikir masak-masak , aku sudah bersedia untuk dinikahi Fadzil . Semuanya kerana maruah keluarga aku ....


bersambung...

Kisah sebelumnya ...



LIKE dan KOMEN adalah HAK ANDA
TERIMA KASIH DAUN KELADI

3 comments:

yunZ said...

hihi..rajin nye wat cerita

cheritakhita-yuyunz.blogsp​ot.com singgah saya ya

Najwaa Malikk said...

yunz : hahaha , mana tidaknya , saja tarik perhatian org la :P

selain tu , tunjuk bakat :)

Siti Zakiah Rahimah said...

kak wawa,best r citer akak tulis nie!! :)